Blivit med kryckor och en jävla cankle

 
Trampade snett och stukade foten på träningen i söndags. Fan va oklantigt och härligt det känns. Började göra svinont en timme senare så jag gjorde ett besök på akuten. Dom hade inte tid att röntga utan skickade med mig ett par kryckor och gav mig träningsförbud i minst en vecka. Doktorn sa "du ser ut som du vill döda mig" och jag svarade "eh ja" sen började jag gråta. Pappa skyndade sig att förklara hur mycket jag brinner för fotboll och säkert slapp jag därmed bli inlagd på psyket i samma veva.
 
Men alltså vadå ingen träning på en vecka? Jag har inte tid för skador. Han antog att det högst troligt var en rejäl stukning men att det även kunde vara ett ledband eller en spricka och då drog jag lipen igen när jag tänkte på hur mycket jag isåfall skulle missa. 
 
Nu verkar det som tur är inte vara alltför allvarligt, och vägrar ta kryckorna imorgon av flera skäl;
• har fått skavsår och blåsor över hela händerna.
• orkar inte förklara vad som har hänt till folk som frågar och sen inte lyssnar.
• pinsamt att säga jag trampade snett.
• känner mig töntig som måste hoppa runt på kryckor för nånting som knappt ens är en skada. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0