Det som hände 2012

Istället för att göra en sån där årsresumé med händelser från varje månad tar jag och sammanfattar året istället. Några höjdpunkter och några mindre roliga saker. 
 
Nyårsfirandet var ju som sagt mycket trevligt, även fast det inte var mer än hemmafest. Det sög ju stenhårt att vara 17 iallafall, men det visste jag inte då. 
Operationen och dess följder var 2 av de 4 värsta veckorna i mitt liv. Fy satan vad dåligt jag mådde! Men tappade några kilon i vikt så helt illa var det väl kanske inte. 
London blev årets första utlandsresa, åkte med familjen så det var ju ingen direkt höjdarresa men kul med lite semester.
Studenten var jätterolig även om det inte var jag som tog den. Min barndomsvän och granne Katarina gick ut så då var jag där och tittade på flaken, gick på mottagning och på kvällen blev det party.
Fotbollsskolan var också jätterolig då jag jobbade som ledare åt en killgrupp på 5-6 år. Så himla söta barn och jag trivdes väldigt bra. Även om dom inte lyssnade hela tiden osv så var det kul ändå. 
Midsommar då Rebecka bjöd in till fest i Dvärsätt och hon fyllde 18. Så himla rolig kväll som utbröt i poolparty för alla som ville (och inte ville.) Slutade ganska olyckligt dock men det var ang. några jag inte känner så skriver inte om det här.
Cypakutsin i Skålan var kul och jag tycker om sådana mindre ställen där alla känner alla osv. Antagligen därför jag gillar Rätan så mycket. Och det var kul att träffa en del klasskompisar man inte sett på hela sommaren. 
Fyllde 18! Det bästa som någonsin hänt mig, vilken jävla lycka det var haha. Var helt euforisk i flera dygn och firade med middag och förfest hemma hos mig och sedan partade vi loss på Yran. Fick min kära systemakmera i present och det var nog det bästa på hela året. 
Zakynthos blev årets andra utlandsresa då vi var ett litet tjej-gäng som åkte. Var betydligt roligare och festade 12 av 14 dagar. Hade mitt livs mest spårade kväll där nere med Johanna som jag knappt kände innan det, och det var hur kul som helst! Fast alla andra kvällar blev också rätt spårade, både på roliga och tråkiga sätt. Men inget slår den, oförglömligt trots all jävla ouzo.
Halloween firades på Gamla teatern, jag var utklädd till militär och hade jättetrevligt.
London igen, blev årets tredje och sista utlandsresa och den här gången åkte jag med Chrisse, som en del i våran gymnasielinje. Hade riktigt kul och fick jobba på en underbar praktikplats med störtsköna människor, shoppade loss och partade med både britter, fransmän och irländare.
De sista månaderna har varit så jäkla bra, då jag har umgåtts väldigt mycket med Patte på den senaste tiden. Hon som är min bästa vän men vi hänger ju inte varje dag liksom. Ibland kan det t.o.m gå någon månad då vi inte hörs men ändå så är allting som vanligt när vi träffas och det uppskattar jag som tusan. Det har blivit väldigt många utgångar och bakisdagar och fifaspel och annat häng. Så himla kul, hon är bäst!
 
Avslutar med fotbollsåret som inte har varit något bra år för min del, har inte trivts så jättebra och har velat mer än vad jag kämpat för. Det mesta må väl kanske va mitt egna fel så jag får skylla mig själv. Funderat mycket på att byta klubb också men det är ju inget som säger att det är bättre nån annanstans. Har en ny inställning nu inför 2013 och div 2 iaf, så det känns som att det kommer bli en bra säsong.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0