kommit igång med PA

 
Har äntligen kommit igång med projektarbetet efter hur många om och men som helst. Fick mig en spark i röven i tisdags och tvingades gå iväg på biblioteket och låna väldigt många böcker som ni ser. Det är helt värdelöst för mig att söka fakta på internet och jag är inget fan av böcker heller men det är ändå skönt att ha nånting mer konkret att bläddra i.
 
Så det här med näringsämnen i förhållande till träning är ju faktiskt jätteintressant. Jag har bara gått igenom protein än så länge och insett att det är mycket man kan, mycket man tror att man kan och mycket man inte har den blekaste aning om. Till exempel bör man inte dricka mjölk om man vill fokusera på sin fettförbränning. 
 
Sen gjorde jag en proteinberäkning utifrån mig själv och min träning där resultatet visar 150g protein om dagen. Jag tyckte det lät förvånansvärt lite, men efter noggrann undersökning har jag kommit fram till att det är mer än en förpackning köttbullar om dagen. Förutsatt att jag enbart äter köttbullar. 1 förpackning = 1 kg = 120g protein. Eller så äter jag 1kg köttbullar med lite pasta till så är jag uppe i mina 150g då protein finns i alla livsmedel, mer eller mindre. Men tänker man på det här sättet så verkar ju 150g helt stört mycket. Vilken jävla biff (hehe ok) jag ska bli.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0