Första jobbintervjun åt pipsvängen

Idag har jag spenderat ca en timme på gruppintervju hos Inditex. En koncern som äger bland annat Zara, Massimo Dutti, Bershka, Pull&Bear etc. Kände mig rätt bra förberedd, hade läst på lite om företaget och vad Zara har för statements liksom (eftersom det var dom jag sökte till från första början.) Men sen blev det inte riktigt som jag tänkt mig utan vi fick först se en introduktionsfilm om Inditex och sedan svara på några frågor dels om företaget men också typ vilka höstens största trender är och vilka färger och former och fabrics ska man satsa på ja ni fattar. Alltså. Jag han aldrig riktigt med där. Det var inte så att man fick en varsin fråga eller skulle räcka upp handen utan alla bara attackerade med svar och sen har inte jag direkt superkoll på a/w 13 eller några andra trender för den delen heller utan jag tar ju mest bara på mig det som jag själv tycker är snyggt så det gick inte alls särskilt bra det där. 
 
Nästa moment blev vi indelade i 3 grupper och fick en varsin kändis man skulle styla utifrån kollektionerna i Inditex kedjor och kändisens personlighet. Alltså hitta på egna kläder samt priset och varifrån det skulle kunna säljas. Min grupp fick Taylor Swift och gjorde väl helt ok. Prisade gud att just detta var en gruppövning då jag aldrig ägnat minsta uppmärksamhet till henne och stog som en fågelholk när dom började diskutera hennes personlighet lol.
 
Aja man skulle få svar inom en vecka iaf men tror dock inte att jag kommer vara så framgångsrik på den fronten. Hade nog klarat mig bättre om det hade varit lite mer personliga frågor "Varför ska vi anställa just dig?" Jo det ska jag tala om.. Haha nä men kan väl hålla tummarna åtminstone.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0